2018-01-16

Kairó, kötetlen hátizsákos túrázás

(1 szavazat)

Tegnapi napon sikeresen megérkeztünk Kairóba. Már régóta tervezgettük, hogy körbenézünk itt is, ezért online foglaltunk két jegyet El Quseir - Kairo járatra. Az út hosszú volt, de a buszon csak 5 en voltunk ezért bőven volt hely. Természetesen előtte foglaltunk szállást is. Az első apróság ott kezdődött, hogy a busz 18:00 kor indult és azt hittem reggel érkezünk, de a biztonság kedvéért rákérdeztem és azt mondták max hajnali 2:00 re ott leszünk. Gyorsan felhívtam a szállást,  15 perc telefonálgatás után próbáltam elmagyarázni, hogy korábban jövünk 1 nappal szabad lesz-e a szoba amit lefoglaltam pár órája. Ezután rájöttem, minek küzdök. Leraktam a telefont 1 perc booking.com és foglaltam meg egy napot, leírtam az érkezésünk idejét, pár óra múlva visszajeleztek, hogy minden ok. Már csak a busz végállomásától kellett eljutni a szállásig. Rutinos Quseiri buszozó révén mikor már 5km re megközelitettük a szállást, odamentem a sofőrünkhöz és mondtam ide akarok eljutni. Szerencsére nagyon segítőkész volt és kirakott minket út közben, így a szállás már csak 900 méterre volt. Neki is vágtunk a nagy böröndünkkel az utcáknak, de mivel pont metró felújítás van, ezért az egész utca le van zárva, csak egy szűk sáv volt amin lehetett közlekedni. Ez a választás volt vagy a kerülő. Mivel elfáradtunk ezért bőrönd a kézbe irány a szállás. Viszonylag hamar megmásztuk a 4. emeletet és be is döltünk az ágyba. 9 környékén gyors reggeli és utána város nézés, azaz inkább csak felderítgetés mivel Kairó hatalmas. Sétáltunk a Nílus parton ahol már ajálgattak hajózási lehetőségeket, de majd később ma csak felmérés van. Találtunk hatalmas piacokat, bazárokat. Nagyon szélsőséges a város az egyik utca modern hatalmas házak két utcával arrébb porban focizó mezítlábas gyerekek. Egymást váltogatja a luxus és a szegénység. Beültünk a piacos kereskedelmi részen egy helyi gyors kajáldába és ettünk egy finom "kuseri"-t. Ez a helyiek egyik tradicionális étele lencse, tészták, csicseriborsó, pirított hagyma fűszerek ez nyakon öntve paradicsomos szósszal. Este felé ettünk egy csirkés shaurmát ez olyan mint nálunk a gyros. Desszertnek egy sült kukoricát az egyik helyi árustól és két vattacukrot az utcán áruló gyerektől. Jó kis nap volt hamar elrepült az idő.